Podzime...no, tak tedy vítej!

Přišel jsi už dřív, jen dnes... (datum kdy článeček píši) jsi fakticky nastal. Abys dostál svému jménu, přinesl jsi kalné ráno s kapkami deště, zimomřivý chlad, potřebu zůstat ležet v posteli a nevstat a rozjet naplno čajovou sezónu...To poslední mi vadí ze všeho nejmíň... asi... 
Potřebuji  vstávat s kuropěním, vítat vycházející Slunce, a pokud stávám za tmy a díky Tvým mlhovým závojům nevidím na cestu s plně nažhavenými halogeny, jak se mám asi radovat z rána??? Ha, mlčíš... A shazuješ listy, takže zase musím jít hrabat... a obdivovat Tvé barvy... a...

a konečně si udělat čas a zkrášlit příbytek svými sušenými květinami, které jsem si ve svém milovaném létě usušila...

 Při "soukromém vinobraní" sklidit letošní úrodu dřív, než ji sklidí vypasený pan Kos, který si sladké bobule tak moc v poslední době oblíbil... a...

..vyjít do polí a tam objevit obrovskou bílou píchavku...protože teď přišel její pravý čas....
Slepit starou vázu, naplnit ji bobulemi a uvařit si vynikající kávu! A když milostivě dovolíš a necháš Slunce proklouznout mezi mraky, aby mne jeho paprsek polechtal na tváři, 


vyjít ven a tuto dobrotu si v podzimním poklidu vypít...
A když mne přepadne hlad, nabídneš mi plody, které uzrávají hojně ve Tvém čase...takže lze za pár desítek minut stvořit skvostné dílko z dýně hokaido, tuňáka, cibule, drobných rajčátek, česneku, špaget, soli, pepře a extra panenského oleje s příchutí pomeranče, ozdobené bazalkou s pár lehce poházenými kostičkami mozzarely...

Nuže vítej podzime, smiřuji se s tím, že jsi ZDE!

Komentáře

  1. Dnes se mi tedy moc smířit s nástupem podzimu, tak jak se předvedl, nechtělo. Bylo u nás mlhavo, šedivo a pršelo a pršelo. Byli jsme hrát loutkové v malé blízké obci, kde měli den slavení vybudování malého rynku, měli to pěkně nachystané....... a pršelo a pršelo. Ale přesto jsme divadélko odehráli ve stanu, kde bylo sezení,takže diváci přeci jen přišli .
    Hezkou neděli!
    Hanka z Podkrkonoší

    OdpovědětVymazat
  2. Hani, teda tys mi dala...kolikrát jsem Tě hledala a dnes, díky loutkové nápovědě, konečně našla. To je krásný koníček loutkové divadlo, a pokud u Vás bylo nevlídno a deštivo a diváci stejně přišli, tak jste dobří a diváci Vás mají rádi a to je to hlavní! a jdu se dívat k Tobě pořádně. Díky za návštěvu, snad se počasí ještě umoudří.

    OdpovědětVymazat
  3. Řízky z pýchavky jsem měla naposledy...no to bude víc jak třicet let. Přesto si pamatuji, jak byli vynikající. Od té doby jsem žádnou pýchavku nenašla. Co z ní děláš Ty?
    Henrieta

    OdpovědětVymazat
  4. Henrietko, já jsem píchavku nakrájela a suším ji, a poté ji rozemelu na houbové koření. Je vydatně aromatické. Poté přidám třeba do žampionové krémové polévky, pěkně zvýrazní chuť.

    OdpovědětVymazat
  5. Dianko, krásně si užíváš podzimních dnů. Ať jsou stále tak pestré a příjemné! Z.

    OdpovědětVymazat
  6. Zuzko, však vy si ty podzimní dny taky krásně užíváte. Umíme se radovat, že? Díky!

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Oblíbené příspěvky