Zahrada na konci dubna...

 ...kvete a vyžaduje péči. Kosení a hnojení trávníku, pletí, sadba podzimních hlíznatých květin (jiřiny, mečíky a jiné), přesazování, dělení a rozsazování trvalek, hnojení růží a vysazování letniček do květinových misek, košů a truhlíků, tak to je částečný výčet konce dubnových činností v "květinové" zahradě v polabské nížině.  Učinila jsem také selekci a z velkého množství různých nashromážděných květináčů vybírám pro osázení skutečně pouze ty, které vypadají použitelně. Staré plastové květináče odnáším do kontejneru k tomu určenému, problém mám však kam se střepy z  rozbitých hliněných květináčů. Poraďte mi, kam s nimi... 






Je pravdou, že postupně se mi ztrácí ze zahrady tulipány... Poslední dva roky jsem nové cibulky na podzim nesadila, takže tulipány "rostou do země"... Ale i tak mám podezření, že se mi do zahrady nastěhoval hryzec zahradní, který si na nich pochutnal. Když jsem měla kočky, tak ty hryzce vždy na čas ze zahrady vyhnaly, ale toto je pěkně mazaný exemplář. Pochopil, mizera jeden, že zahrada je bez koček, a tak se během zimy, no spíše asi podzimu, nastěhoval zpět.


Bohužel, keramický kocour hryzce nevyžene. Nevyženou jej ani psi. Važte si proto vašich koček, jsou to velcí pomocníci.

Letos jsem však neodolala a zakoupila jsem několik balíčků s hlízami jiřin a dalších rostlin. Jaké však bylo moje překvapení, když jsem po otevření některých pytlíčků ve vnitř žádné hlízky a cibulky nenašla...

Našla jsem tam jenom pár do sebe spletených kořínků... zasadila jsem je a jsem zvědavá, jestli rostlina vyroste. Pokud se tak stane, budu to považovat za zázrak letošního jara!
 



Komentáře

Oblíbené příspěvky