Sušení a sběr... aneb malý exkurz do zářijové zahrady...

… bylinek léčivých, bylinek do kuchyně, natí a posledních květin...

Právě nastala příhodná doba projít zahrádku a sebrat co se dá. Aktuální počasí bez větších srážek sběru bylinek a květů skutečně přeje. Tak co se dá "sebrat" a usušit na pozdější zimní využití...

Lze sebrat třeba květy heřmánku, majoránku, oregano, nať celeru, rozmarýn, tymián, kopr, slaměnky, limonky, květy ozdobných travin, podruhé kvetoucí levanduli a len...


A při takové sběrné a shánčlivé procházce, lze jistě spatřit ještě pár zajímavých květů:















Pomalu a jistě začínám zahradu připravovat na podzim. Na obnovu trávníku jsem nakoupila nové travní semeno, zeminu a podzimní hnojivo. Ze země jsem již vyndala hlízy gladiolů, postupně odstraňuji uschlé natě a spadané listy z katalpy. Ještě krmím ryby v jezírku, protože voda se přes den prohřeje a ryby mají evidentně hlad. Sklízím rajská jablka, papriky a cukety. O bylinkách jsem již psala... Stále zalévám truhlíky a nově vysazené rostlinky, třeba macešky. A co vy? Sklízíte ovoce a také sušíte co se dá? 

Komentáře

  1. Já dneska natrhala dvě obrovské mísy malin a ostružin. Takovou úrodu snad nepamatuji. Suším houby a chystám se na jablka, která jsme sklidili. Takže budou i křížaly:-).
    Užívej krásného září, Diano.
    Henrieta

    OdpovědětVymazat
  2. Henrietko, je zajímavé, jak se některým plodům letos daří. Houby však závidím, u nás v Polabí zatím nic moc. Stále je příliš sucho.

    OdpovědětVymazat
  3. Taky nějaké bylinky suším. Dělám křížaly. Houby u nás nerostou, stále je velice sucho. V lese kopneš do země a je jasné, že v tom suchu se houbičkám nedaří. Můj muž je houbař, takže letos si chození s košíkem po lese asi neužije.
    Na zahrádce pomalu, ale jistě stříhám vše suché, takže mi pro okrasu zbývají rozchodníky,začínají rozkvétat modrá kvítka podzimních drobných aster. Kvetou mi ještě afrikány na záhoně, janeba už chce ostříhat, už má po své kráse. Muškáty v truhlíku však chytají druhý dech.Ale dělat na zahrádce je stále co.
    Měj se Diano, hezky!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  4. Hani, vidíš, na křížaly jsem úplně zapomněla... a houby...u nás je to bída. Mamka mi minulý týden telefonovala přímo z lesa, že má tolik hub (si tak 260kg...), že to ještě nikdy nezažila... No jo no, jižní Čechy... Já jsem za 8km okolo Kerska našla v neděli jednoho hřiba strakoše, nebo-li koženku...a pak že rostou!? Zahrádka jakoby nabrala po spalujícím létě druhý dech, takže se dá na květenu koukat i s jistou zálibou, mnoho rostlin kvete opakovaně, i když ne tak intenzivně... Trávník však vzal z větší části za své. Krásné tvořivé dny přeji!

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Oblíbené příspěvky