Krůtí roláda




Zahájila jsem letní kuchařskou sezónu, což znamená maximální využití vlastní vypěstované zeleniny a bylin v rámci přípravy žvance, neboli krmě po ty, kdož aktuálně tráví prázdniny doma. Protože mi zůstali doma dva muži, kteří uznávají "teplé večeře", což v letním podání znamená kus masa s čímkoliv, vyštrachala jsem v lednici kilo krůtích prsou v celku, koupených, jak jinak než v akci, šunku dvou druhů, plátky sýra, dijonskou hořčici, máslo, okurčičky, sušená rajčata, jedno rajče, čerstvý, takřka mokrý česnek, pár miniaturních okurčiček, máslo a trochu červeného vína, sůl, pepř, nit, alobal a větší zapékací misku  Maso jsem tenkými tvarujícími řezy za lehounkého naklepání vytvarovala do 1,5 cm vysokého plátu, tento jsem posolila z obou stran a lehce posypala čerstvě namletým černým pepřem a potřela z jedné strany dijonskou hořčicí. Na tuto stranu jsem pokladla plátky šunky, plátky sýru, několik miniaturních okurčiček a vše smotala do tvaru rolády, a tu poté obmotala několika "moty" nití. Roládu jsem dala do zapékací misky, na ní dala hrubé plátky česneku a máslo, podlila červeným vínem, okolo rozhodila rajčata a na 200 stupňů pod alobalem dále pekla v rozehřáté troubě. Po 3/4 hodině jsem roládu obrátila a po další půl hodině opět obrátila. Roláda získala krásnou barvu, pokud jsem šla okolo, tak jsem ji podlila výpekem z másla, vína. Výpek se pak ke konci sám redukoval, takže vytvořil táhlou šťávičku.
K tomu jsem vytvořila rychlý salát z vlastních okurek hadovek, tří druhů bylin, několika ředkviček, základ jsem osolila, lehce zakápla balsamikovým  octem, hojně polila panenským olivovým olejem, rozhodila pár nadrcených stroužků česneku, trochu soli, pepře, podsypala lžící pražených slunečnicových semen, a toto vše servírovala s čerstvou tmavou nakrájenou bagetkou, jak jinak než venku.
Miluji ty teplé večery, kde v dáli zvučí dálnice, psi neustále tlapkají okolo, kočky se povalují v záhonech na vyhřáté kůře, o dceru je dobře postaráno kdesi v dáli a já se cítím prostě dobře, a to nejenom po požitém jídle, ale prostě jen tak...



Komentáře

Oblíbené příspěvky