Obnova trávníku

Část trávníku při rekonstrukci domu vzala "za své", a tak nastal čas jeho obnovy, i když na počátku srpna není ideální čas pro tuto činnost z předpokládaných klimatických důvodů při kterých hrozí rychlé vysychání půdy. Jenomže, kdy je příhodný čas? A já jsem netrpělivá! Jdu do toho, snad bude pršet tak jako doposud a travní semeno bude vydatně zaléváno. Příprava dvaceti metrů čtverečních probíhala ve dvou dnech, protože mne první den vyhnal déšť... Bláto jsem měla všude... Musela jsem využívat i technologické pauzy, které sloužily zejména k tomu, abych se napila a ošetřila stržené mozoly na dlaních. Prostor nového trávníku je ohraničený plůtkem, aby sem nevstupovali psi a nenosili hlínu do domu. Psi plůtek respektují, kočka nikoliv. 

Tak, každý decimetr hlíny jsem okopala do hloubky okolo deseti centimetrů, zbavila plevele a oddenků pýru a jetele, zbytků stavebního materiálů, nedopalků z cigaret zedníků a kamínků. V další fázi jsem hlínu opakovaně a všemi směry prohrabovala a srovnávala tak, abych vytvořila nepatrný sklon směrem od terasy k jezírku. Kvalitu hlíny jsem neřešila, protože sem byla do těchto míst před osmi lety navezena nová hlína.  Travní semeno jsme zakoupili v Hornbachu, mělo by být určeno pro vysetí trávníku do zahrady, nikoliv na fotbalová hřiště, tak jako tomu bylo v případě prvního založení trávníku před více než osmi lety. Měla jsem zapůjčený ruční sypač, do kterého nasypete semeno, které je rozmeteno do vzdálenosti dvou metrů. Po bližším ohledání jsem zjistila, že semínka mám i na terase ve spárách nové dlažby, tak snad jsem je odtud dostatečně vymetla. V noci opět pršelo, takže doufám, že trávní zázrak na sebe nenechá dlouho čekat. 





Komentáře

Oblíbené příspěvky