Keramika - výroba přátelské čajové soupravy

Tvoření z keramické hlíny pro mne znamená jedním slovem hodně. Čas, který trávím v keramické dílně, představuje relaxaci, která je srovnatelná s důkladnou procházkou v lese. Les a hlína jsou zásadní lásky mého života. Je to pro mne čas kdy vypínám mozek, v hlavě pouze představa či "projekt". Často přemýšlím jaký zvolit postup, aby se keramický výrobek povedl. A hlavně, jsem pečlivým žákem mé keramičky - učitelky paní Lenky, kterou tímto zdravím, a také jí posílám velký dík za její nezměrnou trpělivost. 
Dlouho jsem přemýšlela, jestli mám o keramice psát, ale protože již v názvu blogu je napsáno... a jiné radosti... myslím si, že dozrál čas představit i tuto další radostnou oblast mého života.







Výroba přátelské čajové soupravy, kterou bude tvořit konvička s ratanovým úchytem, dva šálky na čaj s podšálky a tác s uchy. 
Fotografie jsou ze stádia, kdy čajová konvička již vytvrdla a chystá se k vypálení, šálky a tác byl tvořen tak, aby struktura povrchu keramiky byla shodná s konvičkou. Po prvním vypálení bude následovat další úprava povrchu, a to jak vevnitř výrobků, kde bude bílá glazura, tak jejich vnější část, o kterém mám představu, že bude příjemně přírodní. Po nanesení glazury či kysličníků či dalších povrch upravujících látek, dojde k výslednému výpalu. O výsledku Vás budu informovat.

 Tak ještě jednou...potřebujete keramickou hlínu, vodu, nůž, špachtle, noviny, igelit, váleček, vhodnou podložku. Nejprve je nutno zpracovat hlínu, nesmí v ní být vzduchové bublinky, takže je odstraníte propíchnutím hlíny v místě bublinky, válečkem vytvarujete plát, pokud chcete vytvořit zajímavou strukturu, použijete na to třeba starou háčkovanou dečku, přes formu, která je obalena novinovým papírem či igelitem vytvarujete tvar výrobku. Jednotlivé díly k sobě spojujete za pomoci vody či šlikru ... no, a je skoro hotovo...Výrobek se nechá před vypálením usušit na vhodném místě s pokojovou teplotou. Takže výroba konvičky ještě jednou...





Tak, a toto je naše keramická dílna doma. V pozadí je vidět stromek, který zatím nepadá, takže je ještě s námi...




Stihly jsme vytvořit dva hrnky na bylinkové čaje, květináče, domeček, kočičku, vajíčka, protože se Velikonoce kvapem blíží a kouli jako svícen. 
Máte také nějakou svoji zásadní radost? Nějakou činnost, kterou máte opravdu bytostně rádi? Pokud ano, budu ráda, když tuto radost budete se mnou sdílet. 

Komentáře

  1. Ta konvička!!! Je úžasná Diano!
    Nikdy jsem nebyla tvůrčí člověk, ano pletla jsem, háčkovala, ale pouze jednoduché věci. Moje představivost se nějak nemůže domluvit s rukama:-).
    Mé radosti? Vaření, pečení, květiny(už se moc těším na jaro), knihy, psaní, cestování a turistika. Trochu moc, co? Možná proto nic nestíhám pořádně:-).
    Ale bytostně nejradši nazuji turistické boty a jdu. Kamkoliv. Jo a pak o tom napíšu:-). To je můj lék na všechno.
    Užívej svých radostí do sytosti.
    Henrieta

    OdpovědětVymazat
  2. Henrietko, paráda. Turistika, příroda, cestování, focení, psaní a vnímání je lék na všechno. Chápu, fandím, děkuji a bytostně se s tím ztotožňuji. Chce to jenom trochu víc času, dobré počasí a už teď se těším na "pár" jarních kilometrů

    Tak máme keramiku....turistiku...

    OdpovědětVymazat
  3. Diano, keramika je zrovna jedna z činností, které bych si chtěla zkusit. Věřím, že by mě to moc bavilo. Syn do ní chodí už několikátým rokem a jeho výrobky se za tu dobu značně vylepšily. A tak mi doma přibývají různé květináčky a jiné dárečky. Kdysi jsem šila i pletla, ale spíš z nutnosti. Teď se nejvíc věnuji zahradě. A turistika, příroda, cyklistika, lyžování a volejbal je pro mě skvělý relax. Také nesmím zapomenout na čtení a angličtinu.
    Zdraví Míša

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Oblíbené příspěvky