Tak, jak to bude mami letos s tím Ježíškem?



Tato otázka s velkým „O“ zazněla již na počátku října. Nemilosrdně. A opět! Je to tady… Rychle jsem začala přemýšlet, jak odpovědět, neboť odpověď se čekala. Kdybych neřekla něco smysluplného a v uznávaném časovém limitu, tak by hned bylo pojato podezření, že prostě NĚCO NENÍ V POŘÁDKU. Zvolila jsem vyhýbací taktiku a řekla jsem, že by bylo dobré napsat Ježíškovi dopis.
No jo, ALE…Ježíšek mi stejně nepřinese to, co mu napíšu (vloni se ještě malovalo) … chvíli bylo ticho, ale cítila jsem vyzývavý pohled zabodnutý do svých zad a možná jsem cítila i kudlu lehce se bořící do oblasti ledvin… Jak to (má blbá odpověď)? No, vloni mi skoro nic nepřinesl!!! To samozřejmě nebyla pravda! Pod stromkem bylo něco z malovaného dopisu a samozřejmě několik interaktivních hraček a také pár blbin a moje peněženka by mohla vyprávět…a vůbec! A vůbec! Mami, jak je to s tím Ježíškem? Přece, Natálka povídala, že Ježíšek není, že dárky pod stromek dávají rodiče, a proč má teda psát dopis??? A jak to jako Ježíšek všechno stíhá, jako podělit všechny děti na světě, a jak vypadá, proč jsi říkala, že je to malé dítě, to by přece ty dárky neunesl, jaký má šatičky, proč jsem ho nikdy neviděla a ty jsi ho jako viděla nebo co…, že víš jak vypadá, proč musím chodit s tatínkem ven z domu, aby se Ježíšek nevyplašil a ty mami, zatím zůstáváš doma, a co tam jako děláš, to na něj číháš, nebo co?? Oddechla jsem si, tak Natálčina pragmatická teorie byla zažehnána, existence Ježíška nebyla dosud zcela zpochybněna. Oznamovacím tónem sděluji jasně a suše, že Ježíšek by samozřejmě nestihl obdarovat všechny děti na světe, proto má několik pomocníků, a to Dědu Mráze, Santu Clause. Ježíšek obdarovává hlavně děti. Není nic proti tomu, když si dáreček dají mezi sebou i dospělí, kteří jej vloží před příchode, Ježíška pod stromeček. Tímto jsem vysvětlila to, proč já zůstávám doma a nechodím Ježíška vyhlížet na pole. Ježíšek je v jádru rozumný, a tak naděluji dětem dárky, které jim udělají radost a zásadně si z dopisu vybírá pouze některé, aby se dárky dostaly na všechny děti a samozřejmě, nadělí hodnému dítěti dárky jiného charakteru než jenom hračky, tak aby např. děti měli dostatek spodního prádla po celý rok či knihu s obrázky, aby se mohly náležitě vzdělávat a procvičovat v četbě a nejenom hrát přihlouplé hry na mobilech… Ježíšek je moudrý. A jak vypadá? Představy o Ježíškovi jsou různé, někdo si myslí, že vypadá jako malé dítě, někdo si jej představuje jako vysokého muže s vousem, oděného do bílého nebo červeného šatu…A záleží na každém z nás, jak si bude Ježíška představovat, uzavřela jsem tento monolog.
Bylo ticho, ale ne moc dlouho… No tak dobře, napíšu Ježíškovi dopis a přesvědčím se jestli existuje tak, že když mi přinese všechny dárky, ale opravdu všechny dárky, které si do dopisu napíšu, tak existuje, jo a ven letos rozhodně nejdu! Chci ho vidět na vlastní oči! Disputace na téma Ježíšek se následně odehrávala v obdobných změnách ob den, až do chvíle, když jsem již nevydržela a řekla jsem, že pokud ještě jednou načne téma A co ten Ježíšek, že se Ježíšek bude cítit pohaněn a zneuctěn tak, že s největší pravděpodobností nedorazí on ani ty dárky. Ale chápu osmiletou duši, že je zviklaná. Jednou to poznání stejně musí přijít, ale proč tak brzo? Celá rodina má zakázáno přepínat na televizní stanice nikoliv veřejnoprávní, kde přece jenom je reklam o poznání méně, v autě mám naladěnou stanici pro puberťáky, kde je reklam také pomálu, neboť je zaměřena na jinou cílovou skupinu... A tvářím se, ne já vlastně věřím, že Ježíšek je a moc se na něj těším! A protože vím, co v dopise, který Ježíšek našemu hodnému dítěti odnesl již druhý den po jeho instalaci do ptačí budky, se snažím splnit bezezbytku přání, tak aby byla jeho existence zcela pro letošní Vánoce potvrzena.





 

Komentáře

Oblíbené příspěvky