Veni vidi vici

 aneb "Divizna velkokvětá" v zahradě. Nevím, ale kde se vzala...tu se vzala. Již třetím rokem roste v mé zahradě v místě, kde je zemina chudá na živiny a je zde sucho a slunečno. Péče o ní je nulová. Již v červenci jsou patrné nové růžicovité rostliny poblíž rostlin kvetoucích, ze kterých pokvete příští rok. A protože je tato bylina léčivá  se zajímavými účinky, rozhodla jsem se, že budu také sbírat květy, které nasuším a po nasušení uložím do sklenice, nikoliv do papírového sáčku, protože sušené květy mají tendenci nasávat vlhkost z okolí. Čaj, který má krásně žlutou barvu, lehce podpořený lžičkou medu, je vynikající a hojí můj aktuálně bolavý krk...






No a uznejte, je to nepochybně rostlina nádherná, která zaujme na první pohled. Sama si pro sebe našla místo, takřka královské, které je dobře viditelné ze všech úhlů... takže veni vidi vici aneb kdo umí, ten umí!

Komentáře

  1. Diviznu měla na zahradě mamka, takže vím jak čajík chutná. Je moc dobrý a já v něm cítím medovou chuť i když med do něj nedám :-).
    Měj se hezky!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  2. Bydlím v oblasti s nízkou úrovní srážek, takže jsem musela začít řešit, zda budu pokračovat v pěstování zeleniny, nebo pořídím zavlažování, které je nezbytností. Pro udržení krásné a zdravé zahrady jsem si objednala postřikovače na celou zahradu, na které by bez dostatečného množství vody rostliny uschly a ztratily svůj lesk.

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Oblíbené příspěvky