Co člověk stvořil

to voda vzala...
Nebudu Vás unavovat vzpomínkami, ale přece jenom, tak trochu... Před 43 lety jsem byla s rodiči poprvé a (s nimi) naposledy u moře. Baltského. A tehdy, v mých 5 letech, vznikla má první a jedinečná láska. Láska k moři, k jeho pěně, k jeho velikosti, modrosti i černotě, jeho milému hlasu i zvukům, při kterých mne mrazí na páteři. Za posledních více než 17 let, mne s prvními slunečními jarními paprsky začne moře z dálky lákat. Spím a najednou jej slyším. Plavu v něm a přes hlavu se mi neočekávaně přelije vlna. V ústech cítím slanou vodu. Plavu a plavu a jsem ráda, že doplavu ke břehu. Tělo seknu na rozžhavený písek či kameny a cítím, jak mi moře bere a zároveň dodává sílu. A tak se každý rok vydávám za jakýmkoliv mořem a doslova se nemohu dočkat toho prvního momentu, když namočím chodila a první vlnka mi olízne lýtka.

Tentokrát první zpěněná vlnka "olízla" Terčinu nohu...








I mořské břehy jsou úchvatné. 
Písek je skvělý stavební materiál, doplněný o kameny, řasy, ptačí pírka vybízí kreativce k tvoření. 


















Škoda jen, že první větší vlna smete pískové dílo, otisk v čase. Na druhou stranu, ráno přicházíte na včerejší místo a kde nic tu nic, takže můžete začít znovu a o to lépe.





Komentáře

  1. More je neskutočná energia...jeho vôňa, šum, farba...všeto milujem. Mali ste krásnu dovolenku.

    OdpovědětVymazat
  2. Moniko, máš pro. Moře pro mne představuje přesně TO, co jsi popsala. Děkuji

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Oblíbené příspěvky