Úplněk...

... darebák jeden, mne "dostal". Již v noci ze čtvrtka na pátek se dalo tušit, že na sebe nenechá dlouho čekat. Neobvykle zářivý měsíc, putující po obloze pěkně z jedné strany domku na druhou, nakukující do oken... a já ve 4 ráno vzhůru... Přemlouvám se, že ještě mohu chvíli spát, třičtvrtěhodinky, ale to světlo bylo tak intenzivní a já měla tolik energie, že jsem vstala a odjela do práce. V pátek, na podvečerní psí procházce, již visí nad polem a svítí plným bílým světlem. Na jeho povrchu lze spatřit jeho "moře a hory". Před usnutím si slibuji a všechny žádám, aby mne ráno nebudili... Jenže, to by nesměl být...ÚPLNĚK. Úplně kulatý měsíc, lehce se po ránu rdící do růžova a rozhodně nikoliv vysvícený,  jakoby by byl všude. A velí vstávat...Protestuji... a koukám na hodinky a vím, že již oko nezavřu...Na liduprázdné ulici jsem jenom já a sousedovic kočka. S vymrzlým kožichem se mi přišla otřít o nohy. Pohladím ji, zavrní. A tak spolu postojíme, já v pyžamu, ona důstojně se zmrzlým fouskem a vítáme listopadový úplněk. Je 4.11.2017, 6,22 hodin...krásnou sobotu všem!

Komentáře

  1. Dianko, také jsem dnes ráno, v pyžamu, pozorovala tu obrovskou svítící kouli na obloze. Nedala se přehlédnout. Jenže já ji pozorovala pěkně v teple domova, za oknem. :o)
    Hezkou sobotu přeji. D.

    OdpovědětVymazat
  2. Ahoj Diano
    No tak to já spala jak dudek....měsíc sice svítil i nám do oken,ale lituji ty kteří to mají obráceně.....a ne usnout, a ne usnout.
    Hezkou neděli Marťula

    OdpovědětVymazat
  3. No je vidět, že měsíční úplněk působí anebo nepůsobí...v každém případě, přeji všem klidný a spravedlivý (a dlouhý) spánek. Všem čtenářkám pak klidný začátek týdne.

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Oblíbené příspěvky