Během dvou týdnů




 takto rozkvetl tulipánový záhon.

A z dalších záhonů pár záběrů...





Komentáře

  1. No to se to pěkně rozrostlo...a vykvetlo. Máš tu zahradu moc pěknou Diano. Mě tulipány nikdy moc neříkaly, ale letos nějak měním názor:-)
    Krásný večer
    Henrieta

    OdpovědětVymazat
  2. Henrieto, dobrý večer a krásné ráno a děkuji. S tulipány je trochu potíž, třeba po odkvětu zas tak krásné nejsou, musí se do záhonu vysadit nějaké další rostliny, které zakryjí usychající listy. Po zaschnutí by se měly cibule vyndat ze země, nechat na vhodném místě přes léto odpočinout a na podzim znovu vysadit. Tím by si měly zachovat svůj "genofond" a nemutovat, protože pokud zůstanou v zemi, tak za rok dva se z barevných tulipánů velmi často stávají tulipány pouze červené. Tak to jsem samozřejmě vyčetla, nejsem holandský pěstitel, ale zrovna ten nafocený záhon je toho příkladem. Mám však další druhy, které se nemění, a protože obvykle zapomenu, kde mám tulipány vysazené, tak je v zemi prostě ponechávám. Na podzim si zakoupím nový baliček cibulek a ten vysadím. Sadím tulipány do kruhu, takových hnízd, takže když hnízdo vykvete, je intenzita té které barvy prostě nádherná. Moje babička však říkala, že tulipány "lezou do země", takže pokud se nedosadí občas záhon novými tulipánovými cibulkami, za pár let prostě zmizí. Tulipány jsou moje "láska". Před několika lety byl manžel na služební cestě v Amsterdamu, a ačkoliv nikdy nechci žádný suvenýr, tak tehdy jsem jej uprosila, aby mi zakoupil tulipány. Úkol splnil na výbornou, dodnes však mi na jaře nezapomene připomenout, že díky "mým cibulím" které bůh ví proč zakoupil PŘED prohlídkou Amsterdamu, tahal po celou dobu v igelitkách... a na letišti jej vykázali z přepravy, neboť přesáhl váhový limit. Uprosil však další cestující, aby mu balíčky s tulipány do Prahy přepravili a po příletu na letišti v Praze, zase cestující sháněl, aby mu balíčky vydali, což bylo obtížné, neboť se každý spěchal domů, takže asi dodnes někde v Čechách rostou "moje" tulipány. Když jsem jej tehdy na letišti vyzvedávala, měl děsivý výraz který znamenal, že by mne rád fyzicky napadl... Poté co vytáhl z kufru asi 15 kg cibulí a sdělil mi lapálie spojené s jejich přepravou, jsem jej začala "trochu" chápat. Dodnes mám z tohoto výletu jen papouškovité tulipány. To jsou takový krasavci s roztřepenými konečky okvětních lístků s mohutným květenstvím. Ostatní druhy, však již nemám, ale manželovi samozřejmě vždy řeknu, že ty tulipány, které právě nejkrásněji kvetou, jsou ty jeho amsterdamské... Diana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Z Tvého povídání je to cítit:-) Myslím tu lásku k tulipánům. Moc hezky o nich dokážeš vyprávět a je vidět, že o jejich pěstování víš opravdu hodně. Manžel je opravdu obětavý:-) Čekala bych, že přiveze třeba deset cibulek, ale že jich takovým způsobem přepraví patnáct kilo, to musela být pro něj opravdu výzva:-) Ale když Ti tak krásně stále kvetou, musí být spokojen:-)
      Měj se krásně
      Henrieta

      Vymazat
  3. Diano, zahrádka krásně rozkvétá. Radost pohledět.
    Krásný víkend
    Katka ♥

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Oblíbené příspěvky